måndag 9 juli 2007

Äntligen lite sol igen

Idag tittade solen äntligen fram igen. Elna och Isak passade på att njuta av en massa lek i trädgården. Dessutom kunde de ju sova ute och det är alltid uppskattat. Elna hjälpte mig att klippa bort vissna blommor innan hon somnade.
Isak blir mer och mer envis med att han ska äta själv. Idag skulle han tvunget ha en gaffel precis som mig och Elna, och naturligtvis fick han det. Leendet när han lyckades pricka en korv med gaffeln var obetalbart. Jag fick dock hjälpa honom att trycka lite på gaffeln, så att de fastnade. Samtidigt som jag gjorde detta sa jag tryck, så snart sa han "Tryck" varje gång en korvbit skulle fastna på gaffeln. Isak övar att cykla, men når inte riktigt ner.
Kan man inte själv sätta fart på cykeln, så kan man få lite hjälp
Två nyvaknade. Isak hjälper till att väcka Elna.

Inga kommentarer: